Durante los últimos meses, los estudiantes hemos salido a
la calle a reivindicarnos, hacernos oír para decir que la educación es un
derecho que actualmente ya no es accesible a todos. Pero tenemos un problema, y
es que los políticos parecen tener una extraña capacidad para obviarnos y
tergiversar la realidad. Por eso, con las 4 huelgas que hemos hecho en los 8
meses que llevamos de curso, les estamos poniendo en bandeja que nos llamen
"vagos".
Así pues, aunque todo esto no sea cierto -el trabajo de
las asambleas y el movimiento estudiantil lo demuestra-, creo que lo tendríamos
que enfocar de una manera distinta. Si nos quejamos que nos recortan en
educación, prohibir la entrada a clase con piquetes y huelgas indefinidas sólo
sirve para tirarnos piedras sobre el tejado. Un país se levanta con cultura,
con un pueblo educado y eso en la pública lo sabemos hacer muy bien;
reivindiquémoslo. Demostrando que nos implicamos, que somos suficientemente
inteligentes como para reducir la tasa de suspensos haremos ver que
funcionamos, que recortarnos es un error.
Por eso, ayer en una un debate en una clase de la Pompeu Fabra, se
propuso una idea que algunos hacía ya tiempo que pensábamos: 24 horas de clase.
Esta resistencia pacífica evidenciará lo que realmente queremos y que estamos
comprometidos a conseguirlo. Demostraremos nuestro interés en continuar
estudiando, evitaremos los conflictos violentos y que se añada gente que sólo
busca follón. Una protesta de y para estudiantes para conseguir que no nos
recorten y dejar claro que no nos moverán
de las aulas.
-----------------------------------------------
No ens mouran de
les aules
Durant
els últims mesos, els estudiants hem sortit al carrer a reivindicar-nos, fer-nos
sentir per dir que l'educació és un dret que actualment ja no és accessible a
tots. Però tenim un problema, i és que els polítics semblen gaudir d'una estranya
capacitat per obviar-nos i tergiversar la realitat. Per tant, amb les 4 vagues
que hem fet en els 8 mesos que portem de curs, els estem posant en safata que
ens anomenin "ganduls".
Així
doncs, encara que tot això no sigui cert -la tasca de les assemblees i el
moviment estudiantil ho demostra-, crec que ho hauríem d'enfocar de manera
diferent. Si ens queixem que ens retallen en educació, prohibir l'entrada a
classe amb piquets i vagues indefinides només serveix per tirar-nos pedres
sobre la teulada. Un país s'aixeca amb cultura, amb un poble educat i això a la
pública ho sabem fer molt bé; reivindiquem-ho. Demostrant que ens impliquem,
que som prou intel·ligents com per reduir la taxa de suspensos farem veure que funcionem,
que retallar-nos és un error.
Per
això, ahir a un debat a una classe de la Pompeu Fabra, es va proposar una idea que
alguns feia temps que pensàvem: 24 hores de classe. Aquesta resistència
pacífica evidenciarà el que realment volem i que estem compromesos a aconseguir-ho.
Demostrarem el nostre interès per continuar estudiant, evitarem els conflictes
violents i que s'hi afegeixi qui només busca brega. Una protesta de i per a
estudiants per aconseguir que no ens retallin i deixar clar que no ens mouran de les aules.
Carta publicada al PuntAvui del 28/5/2012!!!:)
ResponElimina