dilluns, 20 de febrer del 2012

La Guàrdia Urbana tanca per una nit la sala Razzmatazz degut a l’actitud dels assistents


.
La sala Razzmatazz de Barcelona es va veure obligada a tancar les seves portes ahir a la nit per ordres de la Guàrdia Urbana, a causa dels “allaus que es van formar” a l’entrada del local. Una hora i mitja abans de l’obertura, la discoteca va decidir trucar la Guàrdia Urbana per tal que controlés el comportament dels joves que esperaven a l’entrada i que no van fer cas de les advertències del cos de seguretat del local.
Razzmatazz es disposava a celebrar la festa “By the face” en que l’entrada és gratuïta. Per això, un gran nombre de persones esperava a les portes de la discoteca, però degut a que “feien cas omís de les advertències de mantenir una actitud tranquil·la”, la sala es va veure obligada a trucar la Guàrdia Urbana per “poder controlar el volum d’assistents”, segons el comunicat que el local ha publicat al seu web.
La Guàrdia Urbana va veure com el local era incapaç d’obrir les portes degut als “allaus d’assistents” i, després que els joves no permetessin l’accés de la policia local a la sala, va decidir tancar-la. També es va desallotjar progressivament la via per evitar qualsevol incident. El dia següent, Razzmatazz va disculpar-se per les molèsties i va demanar que “s’entengui que en casos com aquest, la seguretat és primordial”



Aquest fet va tenir lloc el dimarts 11 d’octubre del 2011 i, per tant, es publicaria el dia següent. Crec que aquest tipus d’esdeveniment és apte per qualsevol tipus de mitjà, però com que no disposo de fotos ni suports gràfics, seria més adient per un diari o la ràdio.
Segons jo crec, sí que és una notícia i s’ajusta a allò que hem tractat a classe, ja que és un esdeveniment actual, inusual i que pot crear temes de discussió entre el públic. A més, jo he tingut accés directe a la informació i segueix l’estructura preestablerta (el lead, la piràmide invertida, respon a les 6 w’s...)
Pel que fa al tipus de notícia seria fortuïta, ja que no s’ha pogut preveure; amb un contingut subjectiu, perquè no és una informació necessària de saber; amb fonts oficials (he tret les cites del comunicat que va publicar la discoteca al web) i de primer nivell, ja que jo mateixa vaig veure el comportament dels joves.
Vaig obtenir la informació perquè aquella nit havia sortit a sopar per la zona i, en tornar a casa, vaig veure com els joves que no havien pogut accedir a la discoteca n’ocupaven els carrers propers i com la Guàrdia Urbana els intentava desallotjar. Vist això, vaig decidir informar-me i vaig trobar el comunicat que el local havia publicat i amb ell tota la informació que em faltava per escriure la notícia.
.
Sandra Vicente Barreira

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada