dilluns, 20 de febrer del 2012

"La T-11 podria pal•liar la pujada de preus de TMB"


EDUARD ZAPATER MARTÍ, usuari del metro de 21 anys.

La Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona ha posat en marxa la iniciativa      T-11. Consisteix en deixar la T-10 en un lloc visible quan s'hagin esgotat els viatges per tal que algú altre aprofiti el transbord. Així cada tarja podrà fer un mínim d'11 viatges.

Coneixes la iniciativa T-11?
Sí, penso que és una bona iniciativa per pal·liar l'augment de les tarifes del transport públic. Trobo que els preus són massa alts i així, si col·laborem entre tots, encara ens podem estalviar alguns viatges...


Com la vas conèixer?
Pel Facebook, en una pàgina recomanada que em va redirigir al blog que ho explicava

Les targes es deixen a les marquesines per que la gent les aprofiti. T'hi havies fixat abans de conèixer la iniciativa?
Sempre n'havia vist, però fins que no vaig conèixer la T-11 no m'imaginava que servien per això...- mira cap a les taquilles del metro i riu - em pensava que eren targes esgotades que la gent deixava allà per no llençar-les a les escombraries....  


Les has fet servir mai?
No, tot i que ho vaig conèixer a principis d'any, com que gairebé sempre em moc en bicicleta no n'he tingut gaires oportunitats, però em crida l'atenció...


Si fas tants pocs viatges, quin tipus de tarja fas servir, T-10, Bitllet senzill...?
Com que faig com a molt 2 o 3 viatges setmanals, utilitzo el Bitllet senzill. Tot i que moltes vegades faig servir la T-mes de la meva mare...


Saps que això és il·legal, oi?
Sí, però com que els revisors mai no m'han demanat el DNI per comprovar que realment fos meva, encara no he tingut cap problema, i això que m'estalvio...

Si la gent s'acabés mobilitzant, quines conseqüències creus que tindria la iniciativa T-11?
Actualment no hi ha prou ciutadans que la coneguin ni que la practiquin com per que els Ajuntaments actuïn al respecte. No trobo que això els preocupi massa a curt termini...però si la gent es posés d'acord, crec que es podria arribar a pactar una baixada de preus.


De fet, ja es va fer un cop...
Ja, tot i que va ser per la crisi i momentàniament, tenim el precedent. És a dir, que la capacitat de retractar-se o rectificar dels Ajuntaments no és pas impensable...

A tu, com a usuari, què et semblen els preus?
La pujada de la T-10 i del Bitllet senzill ha estat excessiva i el preu és ara també excessiu...si l'increment  hagués sigut més moderat, ningú no s'hagués queixat i la gent no es colaria tant.


I tu, t'has colat mai?
Sí, com que vaig molt en bici, pagar 2€ per fer només un viatge em sembla més que excessiu...però només em colo al Tram. No hi sol haver revisors per impedir que la gent es coli, en canvi al metro i al bus, des de les últimes pujades, la presència de revisors ha estat constant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada